Aquestes són recomanacions des de la biblioteca de lectures i audiovisuals del programa de ràdio de l’Institut del Teatre Això és un drama del passat dijous 26 d’abril, referides a la temàtica del programa de la setmana anterior del dia 19 dedicat al teatre i la ràdio, però també sobre sales de petit format del programa del 26 d’abril.

Recupereu el programa del dia 26 d’abril on podreu escoltar a la nostra companya Núria Andreu fent les recomanacions cap al final del programa o veure-la a l’emissió en directe que es fa al facebook de l’Institut del Teatre (aneu al 1h09min del vídeo).

Us recordem que el programa s’emet des de la sala d’exposicions del MAE tots els dijous a les 18.30 h a l’emissora Scanner FM i que si voleu podeu venir a veure’l en directe. També es retransmet en directe i es pot veure des del facebook de l’Institut del Teatre.

LLIBRES

Recull de textos que tracten la interrelació dels efectes sonors, i sobretot la ràdio, amb el teatre, al llarg del segle XX, fent especial incidència en el ràdioteatre o teatre radiofònic.

  • Teatre radiofònic / Ricard Gázquez, Angélica, Liddell, Carles Mallol, Jordi Oriol, Andrea Segura, Victoria Szpunberg, Raquel Tomàs. REMA 12, 2008. (Off cartell).

Selecció de textos teatrals emesos per COM Ràdio al programa AREAtangent, entre els anys 2006 i 2008. Peces curtes escrites expressament per al format radiofònic a càrrec de set dramaturgs catalans contemporanis.

Aquest és el darrer títol que s’ha rebut a la biblioteca de la col·lecció teatral de la Sala Flyhard. Des de l’inici de la seva activitat com a sala l’any 2010, van tenir clar que per consolidar la dramatúrgia catalana era important difondre els textos de les obres que s’hi estrenen. Per aquest motiu les editen ells mateixos. Edicions Flyhard porta ja publicats 16 títols.

  • Producir sin dolor / Miguel Cuerdo. Centro Dramático Nacional, 2015. (Colección Laboratorio).

Miguel Cuerdo (Bilbao, 1971), actor, va fundar les seves pròpies companyies de teatre i el Teatro Gurdulú del barri de Leganés, a Madrid. Durant uns anys, va compaginar la interpretació amb la gestió teatral, fins acabar especialitzant-se en la gestió i producció d’espectacles. Actualment forma part de la producció del Centro Dramático Nacional.
En aquest llibre, l’autor Miguel Cuerdo, gran coneixedor de l’ambient teatral, fa el seguiment de tot el procés d’escenificació, des de la primera idea fins a l’estrena de l’obra. No es deixa ni un detall i ho fa amb rigurosistat però també amb un sentit de l’humor que li treu ferro a tots els entrebancs que es poden trobar els artistes pel camí.

Manual que ofereix pautes als gestors de les sales escèniques. L’autor, que és gestor cultural, te molt en compte en aquest llibre la gran explosió, en els darrers anys, de sales petites i alternatives, que tant han aflorat a moltes ciutats importants de l’estat.
L’objectiu del llibre és donar idees per tal que donin més visibilitat als seus projectes. I treure més rendiment dels seus recursos.

 

AUDIOVISUALS

Els protagonistes d’aquests dos títols clàssics del cinema, no podrien viure sense actuar en directe davant del seu públic, dia a dia, malgrat la precarietat econòmica en la que viuen i les grans renúncies personals que això els suposa.

Charles Chaplin va escriure, dirigir, protagonitzar i també compondre la banda sonora d’aquesta pel·lícula, rodada l’any 1952, on un còmic arruïnat i oblidat pel públic, se sent reviure al conèixer una jove i prometedora ballarina, que no confia en ella mateixa.

  • DVD Cabaret / director: Bob Fosse. Creative films, 2009.

Pel·lícula dirigida l’any 1972, pel director i corèograf Bob Fosse que ens descriu l’evolució del Berlín de començaments dels anys 30. I ho fa musicalment, a través de l’activitat nocturna del Kit Kat Klub, el petit local on actua cada dia la cantant americana Sally Bowles, a qui dona vida Liza Minnelli.